Pages

Wednesday 1 June 2011

Okey..aku nak sambung balik mengenai kumpulan Bloodshed. Berkat Kesabaran dengan memegang amalan Perjuangan,Pengorbanan,Kesetiaan dan kegigihan
kumpulan ini telah di beri peluang untuk menghasilkan album solo berkumpulan oleh syarikat gergasi EMI. Lebih membanggakan,kumpulan Bloodshed telah menjadi kumpulan muzik rock berat yang pertama bernaung di bawah bumbung EMI. Album kumpulan ini yang pertama ialah Illusi Sebuah Mimpi di terbitkan pada tahun 1987. Album ini megenegahkan lagu lagu hits mereka yang di ambil dari siri konsert bergerak Battle Of The Bands seperti lagu Nostalgia Rindu dan lagu Manusia dan Janji. Mereka juga mencipta lagu hits terbaru iaitu Illusi Sebuah Mimpi yang juga di jadikan judl kepada album pertama mereka ini. Album ini di terbitkan oleh M.Shariff manakala susuran muzik di buat sepenuhnya oleh Bloodshed.
                                                               Line-up Album Illusi Sebuah Mimpi
                                                               Penyanyi   - Rosdan Baharom
                                                               Gitar         - Mohd Hamdam Mohd Yusoff
                                                               Bass         - Rawita Md Shah
                                                               Drum        - Hamdan Ahmad
                                                               Keyboard - Azizul Azman Abd Aziz

Apabila muncul pula album yang ke dua,ada peristiwa yang terjadi kepada kumpulan ini...kalau nak tau apa kah peristiwa tersebut,nantikan pada penulisan yang akan datang..sehingga berjumpa lagi pastikan anda terus menyokong industri muzik rock tanahair dengan membeli album asli dan bukannya album cetak rompak..


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.