Pages

Sunday 29 May 2011

Assalammualaikum

Selamat bertemu kembali...hampir seminggu aku tak masukkan apa apa bahan di sini..hari ni baru lah sempat untuk menyambung sedikit lagi info berkenaan dunia rock tanah air kita...
Selepas Batu Batu Perjuangan dan Hikayat Rock,ada lagi berbagai pertandingan yang di anjurkan untuk mencungkil lebih banyak lagi kumpulan muzik rock..antara nya ialah Juara Kumpulan Muzik Tenggara'88 yang telah mengenegahkan kumpulan seperti MASA(Scarecrow) dan kumpulan Mentari.
Kemudian muncul pula Juara Rock Galactica yang telah menaikkan nama kumpulan seperti Lipan Bara,Blackrose dan kumpulan Melisa.

Sememangnya pada ketika itu kumpulan kumpulan muzik rock tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan..Boleh lah di katakan bahawa pada pertengahan tahun 80an adalah era muzik rock di Malaysia hinggakan pernah pada satu ketika pertandingan akhir Muzik Muzik di TV3 telah di kuasai oleh lagu lagu yang berirama ROCK.

Keterangan Gambar : Dari atas sebelah kanan ialah kumpulan LIPAN BARA,atas sekali kanan MASA dan bawah kanan kumpulan BLACKROSE.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.