Pages

Tuesday 24 May 2011

Dalam post aku yang terdahulu ada aku cakap tentang beberapa pertandingan yang di anjurkan bertujuan untuk mencungkil lebih banyak kumpulan muzik rock di Malaysia.
Jadi,untuk kali ini izinkan aku menceritakan salah satu dari pertandingan tersebut yang aku rasa telah dapat mencapai objektif asal iaitu melahirkan kumpulan muzik rock.Pertandingan yang aku maksudkan ialah Pertandingan Juara Juara Rock....Juara Juara Rock yang pertama telah di adakan pada tahun 1983.Melalui pertandingan siri pertama ini telah berjaya melahirkan kumpulan D'Febian dan kumpulan Lefthanded.Dalam pertandingan ini juga ada satu kumpulan yang di beri nama "Titanic" yang menampilkan seorang penyanyi bernama Suhaimi bin Abd Rahman yang kemudiannya telah menjadi penyanyi rock paling berjaya di Malaysia.Orang yang aku maksudkan ialah penyanyi kumpulan SEARCH sekarang yang lebih di kenali dengan panggilan "Amy".Selain itu terdapat satu lagi kumpulan rock yang lahir melalui Juara Juara Rock edisi pertama ini iaitu kumpulan Split Times.Tak banyak yang aku tau mengenai kumpulan ini tapi kalau tak silap aku kumpulan ini selepas pertandingan itu ada membuat satu album yang memuatkan lagu hits mereka "Rintihan Semalam".

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.