Pages

Tuesday 24 May 2011

Kali ini izinkan aku sentuh sikit mengenai satu lagi gagasan rock.Mula mula dulu aku cite pasal Juara Juara Rock...kemudian Battle of The Band...lepas tu Clash Of The Band.....sekarang ni ada lagi satu....aku rasa korang pun tau atau bila tanya cakap tau..tapi sebenarnya tak tau....aku sendiri tak berapa nak tau...hahaha..melalut la pulak aku ni...maklumlah baru lepas kena sup kambing...hahahaa..

Selain dari JJR,BOTB dan COTB muncul pula WAR ROCK.....dari War Rock 1 hingga lah War Rock 4.
Daripada War Rock ini maka lahirlah kumpulan seperti Pratayuda yang mana penyanyinya ketika itu ialah Hattan.Selain itu kumpulan Medicine juga lahir dari siri War Rock ini.
Yang menariknya melalui War Rock ini la tertubuhnya kumpulan Iklim.Bukannya kumpulan Iklim lahir dari War Rock ini tetapi ada dua kumpulan iaitu The Kids dan Midnight yang menyertai War Rock ini.Anggota Kids iaitu Mohalim dan Kama bergabung dengan anggota Midnight iaitu Umarul menubuhkan kumpulan IKLIM.
Selain dari kumpulan yang aku sebut di atas tu,dalam War Rock 2 lahir pula kumpulan Kejora,Dewanga dan Stroyer.
War Rock 3 pula melahirkan kumpulan Spring,Mentari,Cakrawala dan Eyes Killer.




Keterangan Gambar

Atas kiri adalah kumpulan Medicine dan yang di sebelah kanan tu kumpulan Spring.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.