Pages

Tuesday 24 May 2011

Korang ingat tak lagi pada Clash Of The Band.Aku pun tak lah berapa tau sangat tentang pertandingan ini tapi aku memang ingat memang ada di adakan pada sekitar 80an dulu.Memang lah aku ingat sebab aku lahir tahun 1965 jadi waktu zaman muzik rock tengah meletup aku di awal 20an....cuma aku tak pernah merasa mempunyai rambut yang panjang macam rockers rockers waktu tu...

Antara kumpulan muzik rock yang menyertai Clash Of The Band ialah Helter Skerter,Handy Black,Last Minute,TZ (Twilight Zone),Les Mayor,Eazy dan Steelfingers.


  Dari dulu hingga lah sekarang ini perjuangan untuk mengangkat muzik rock supaya di terima oleh semua golongan pendengar tidak penah pudar.Selaras dengan slogan yang sering di sebut "ROCK WILL NEVER DIE".
Kesemua pertandingan ini di adakan semata mata untuk memberikan peluang kepada kumpulan kumpulan rock ketika itu menunjukkan bakat mereka.Kumpulan kumpulan ini telah menjadikan pertandingan seumpama ini sebagai landasan pertama kepada mereka untuk terus mengorak langkah bersaing dalam industri ini.






Baiknya pertandingan seumpama ini ialah mereka di beri peluang untuk merakamkan album dalam satu album atau di dalam album kompilasi.

Keterangan Gambar

Atas sekali kiri adalah kumpulan Handy Black.Di sebelah kanan adalah kumpulan Helter Skelter dan yang bawah kiri adalah kumpulan Les Mayor yang menampilkan penyanyi wanita bernama Murni.                                                                    

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.